Algemene voorwaarden
Dierenverblijven Abide staat garant voor een goede service, snelle levering en tevreden klanten.
Het is echter noodzakelijk om een aantal regels vast te leggen zoals beschreven in onze algemene voorwaarden.
Indien u hier verdere vragen zou over hebben neem contact met ons op !
Prijzen
Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, zijn alle prijzen vermeld in email, fax, catalogi, prijslijsten en/of offertes
uitgedruk in Euro inclusief 21% BTW, exclusief eventuele verzendkosten, eventuele verpakkingskosten en/of montagekosten.
Bij de verwerking van uw bestelling worden de gepaste verzendkosten aangerekend, hier
ontvangt u email van met de correcte verzendkosten waarbij u kan bevestigen voor akkoord (via email , fax of telefoon).
Orderbevestiging & verzendkosten
Als u uw bestelling plaats via email of de online winkel ontvangt u steeds een email met volgende gegevens:
- Uw contact gegevens.
- Afleveradres.
- Bestelde producten, hun prijs en verzendkosten.
- Het totaal bedrag inclusief BTW.
- Een bestellings nummer.
- De uitleg waarmee u uw bestelling kan bevestigen voor akkoord i.v.m. de verzendkosten.
Een bestelling is pas geldig na UW BEVESTIGING (akkoord met verzendkosten).
Bestellingen via fax of brief worden normaal niet bevestigd.
Betaling
Momenteel hanteren wij twee betalingsmogelijkheden, via vooraf overschrijving.
Een bestelling wordt pas verzonden nadat wij de volledige betaling ontvangen hebben.
Bestellingen via overschrijving waarvan de overschrijving na 14 dagen niet ontvangen is worden geannuleerd.
Levering
Voor het transport van onze producten maken wij gebruik van een externe firma
Normaal is een bestelling 1-3 werkdagen onderweg, leveringstermijnen zijn echter steeds indicatief,
wij kunnen GEEN garantie geven dat dit voor of op een bepaalde datum zal gebeuren.
Leveren op een bepaalde datum/tijdstip is niet mogelijk, wij kunnen wel instructies meegeven die
zo goed als mogelijk door de koerierdienst opgevolgd zullen worden.
Wenst u het hok voor een speciale gebeurtenis dan raden wij u aan
om tijdig te bestellen om teleurstelling te voorkomen !
Wanneer een product om de een of andere reden niet geleverd kan worden, brengt de verkoper
de koper hiervan zo snel mogelijk op de hoogte. De koper kan geen aanspraak maken op enige vorm van schadevergoeding.
Aflevering niet mogelijk
1) Voor de PAKKET leveringen
De koerierdienst GLS levert van maandag tot en met vrijdag van 8.00h tot 18.00 uur af. Het is niet mogelijk om een bepaald tijdstip af te spreken en wij kunnen hier geen invloed op uitoefenen.
Als u niet thuis bent op de dag van aflevering laat de chauffeur een speciaal formulier achter waarop vermeld staat dat hij die dag geprobeerd heeft uw pakket te bezorgen.
Uw pakket wordt dan op het dichtstbijzijnde depot afgegeven en in bewaring genomen, met dit depot kan u contact opnemen om een 2de bezorgdatum af te spreken.
Als GLS bij de tweede poging niet kan bezorgen zal het pakket nog 5 dagen bewaard worden voordat het aan ABIDE geretourneerd wordt.
Tijdens die 5 dagen kan u enkel nog uw pakket afhalen in dit depot, daarna wordt het pakket naar ons teruggestuurd en word uw betaling min de verzendkosten op uw rekening teruggestort.
1) Voor de PALLET leveringen
De koerierdienst neemt steeds vooraf telefonisch contact op voor een aflevering af te spreken.
Afhalingen
Uw bestelling kan ook steeds afgehaald worden, let erop dat niet alles steeds
in voorraad is, het is dus aan te raden om vooraf telefonisch contact op te nemen.
Geef de gewenste goederen door en uw gegevens, dan reserveren wij deze producten voor u.
Gereserveerde producten worden maximum 1 week (7 werkdagen) bijgehouden daarna vervalt
uw reservering en dient u opnieuw contact op te nemen.
Beschadiging, verlies en/of diefstal tijdens transport
Conform de wet op de handelspraktijken valt verlies, diefstal en/of beschadiging van een bestelling ten laste
van de verkoper tot op het ogenblik van levering van de goederen aan de koper.
Controleer bij ontvangst het pakket altijd op beschadiging die tijdens het transport kan ontstaan zijn.
Weiger de zending indien dit beschadiging vertoont OF noteer dit op de afleveringsbon
en laat deze ondertekenen door de koerierdienst, enkel op die manier kan er aanspraak worden
gemaakt op een schadevergoeding na aftekening!
Indien er schade is gelieve ons steeds te verwittigen binnen een aanvaardbare termijn (3 werkdagen).
Indien de schade eenvoudig op te lossen is door een enkel onderdeel te vervangen laat ons dit
weten, wij sturen dit direct na.
Terugname & Retour
De Belgische wet op de handelspraktijken en de informatie en de bescherming van de consument van 14 juli 1991 is van toepassing.
Dit laat de koper toe om binnen de 7 werkdagen na ontvangst van de product(en) de verkoper te informeren dat hij van de verkoop afziet.
De goederen moeten dan in originele verpakking en nieuwstaat (inclusief accessoires en handleidingen) binnen
een aanvaardbare termijn (maximum 7 werkdagen) na kennisgeving volgen.
De verzendkosten en alle verzend risico’s bij retour zijn de verantwoordelijkheid van de klant.
De klant heeft ook de mogelijkheid om het product af te leveren op ons afhaalpunt in Zingem.
Let wel dat geleverde diensten (verpakkings, verzend en/of rembourskosten) niet terugbetaald worden!
Vraag steeds om een bewijs van (retour)verzending of gebruik een dienst die een handtekening vraagt
bij levering, goederen die verstuurd zijn maar nooit aankomen worden door ons niet vergoed.
Retourzendingen onder rembours worden niet aanvaard.
Na ontvangst en nazicht van uw zending storten wij het verschuldigde bedrag terug op de door u opgegeven rekening.
Let op dat reeds geleverde diensten met name verzendingskosten, rembourskosten en/of montagekosten niet terugbetaald worden!
Annulatie van Uw bestelling
Annulatie van uw bestelling is ten alle tijde mogelijk indien de bestelling nog niet verstuurd is, indien
dit wel het geval is zullen de transportkosten en/of rembourskosten ten laste van de koper vallen.
Persoonlijke gegevens
De door de koper ingegeven gegevens zullen enkel gebruikt worden voor de verwerking van de bestelling
en levering. Uw gegevens zullen nooit worden doorgegeven aan derden.
U kan uw persoonsgegevens steeds inzien, verzoek ons per brief,email of fax een overzicht van
uw gegevens wij zullen deze binnen een termijn van 2 weken verstrekken.
Verkoopsvoorwaarden
a) Bestellingen kunnen geplaats worden via de online winkel, email, fax of telefoon.
b) Een bestelling wordt pas uitgevoerd/verstuurd na het ontvangen van de betaling tenzij verzending onder rembours.
c) De afgebeelde producten kunnen in kleine mate verschillen van de foto's op onze website de gebruikte foto's zijn louter illustratief.
d) Leveringstermijnen zijn steeds indicatief, het kan gebeuren dat om welke reden dan ook (staking, vertraging bij koerierdienst,...)
de gegeven termijn overschreden is, helaas kunnen wij hier niets aan doen en kan geen reden zijn om uw bestelling te annuleren/weigeren.
e) Goederen blijven eigendom van Dierenverblijven Abide totdat deze volledige betaald zijn.
f) Alle prijzen vermeld op de website(s) www.abide.be en/of shop.abide.be zijn inclusief BTW (21%)
g) Elke vorm van niet complete levering, beschadiging, retourzending van goederen moet binnen de 2 werkdagen aan ons worden meegedeeld.
h) Retourzenden van goederen moeten geretourneerd worden aan Dierenverblijven Abide, speelstraat 21 9750 Zingem, mits voorafgaand contact.
Alle transportkosten zijn steeds ten kosten van de koper.
i) Een bestelling plaatsen houdt in dat u de toepasselijkheid van deze voorwaarden aanvaardt.
|